fbpx

Enfant terrible baletne scene: Kdo je Sergei Polunin, tetoviran plesalec in največji upornik 21. stoletja?

Znani

»Plesal sem pod vplivom protibolečinskih zdravil in bolelo me je celo telo. V tem času sem užival tudi droge, redno sem posegal po kokainu.«

Uporniki so del vsake generacije in njihovo uporništvo se pojavi v trenutku, ko ugotovijo, da živijo v dolgočasni resničnosti in kadar jim njihov notranji glas govori, da morajo zavrniti življenje, ki ga trenutno živijo, saj so na pragu uspeha.

Eden izmed takih upornikov je nedvomno ukrajinski baletni super zvezdnik Sergei Polunin, ki smo ga pred kratkim občudovali v Pirellijevem koledarju, v družbi francoskega supermodela 90. let, Leatitie Caste.

Kdo je Sergei Polunin, tetovirani James Dean baletne scene?

V njegovem življenjepisu je zapisano, da se je rodil 20. novembra 1989 v ukrajinskem mestu Hersonu. Med četrtim in osmim letom je treniral gimnastiko, nato pa je štiri leta preživel na Državnem inštitutu za koreografijo v Kijevu.

Po maturi se je 13. letni Sergei vpisal na priznano britansko baletno šolo Royal Ballet School, pod pokroviteljstvom fundacije Rudolfa Nureyeva, pri zgolj 20. letih pa je postal najmlajši solist v zgodovini prestižnega britanskega kraljevega baleta.

Dve leti nastopov ter osvojitve številnih nagrad niso več osrečevale baletnika, ki je svoj odhod utemeljil z besedami:

»V meni je balet utihnil in umetnik počasi umira.«

To potezo je izkoristil umetniški direktor ruskega gledališča Igor Zelenski, ki je prepričal Sergeia, da se je pridružil njegovi plesni skupini pri Novosibirsk State Academic Opera and Ballet Theatre, vendar se mladi baletnik tudi tu ni počutil najbolje.

V tem času je postal najbolj znani umetnik baletne scene, ki so mu sledile zgodbe o destruktivnem vedenju, uživanju nedovoljenih substanc in bučnih zabavah do jutranjih ur. V tem času je Sergei postal pravi magnet za medije, saj jih je zabaval na intervjujih ter tiskovnih konferencah, kjer je govoril prav vse, kar mu je padlo na pamet.

Pozornost svetovnih medijev mu je februarja 2015 prinesel viralni video posnetek plesa takratnega hit singla glasbenika Hoziera, »Take Me To Church«.

Takrat je le malo ljudi vedelo, da se je Polunin s tem posnetkom želel posloviti od sveta plesa ter zaživeti življenje daleč stran od odrov in sojev luči, na našo srečo pa mu svet tega ni pustil … vsaj ne popolnoma.

Po tem posnetku, ki ima na Youtubu že več kot 25 milijonov ogledov, je v kino dvorane prišel dokumentarec »Dancer«, v središču katerega je prav Polunin, njegov talent ter njegov notranji boj z demoni.

Film prikazuje Sergeievo močjo željo, da se družina preseli v britansko prestolnico ter kasnejšo bolečino ob ločitvi staršev, kot tudi dejstvo, da je že pri svojih dvajsetih letih uresničil večino svojih profesionalnih želja ter posledično izgubil ambicije in motivacijo.

Vse to spremlja tudi njegovo telo, polno tetovaž ter modric, ki si jih je pridobil skozi leta trdih treningov. V dokumentarcu pa ne prikaže trenutka, ko je Sergei spoznal rusko balerino Natalio Osipovo, v katero se je noro zaljubil. Natalia je bila ena izmed oseb, zaradi katere je mladi upornik ponovno našel ljubezen do baleta, ki ga največkrat pleše v duetu s svojo srčno izbranko.

V tem času je Sergei dobil vlogo v odličnem vohunskem filmu Red Sparrow, katerega slovensko premiero si je ogledala tudi naša urednica.

Pred kratkim smo zasledili njegov intervju za spletno stran 52 Insights in v nadaljevanju si lahko preberete najbolj zanimive odgovore.

Nekaj časa ste živeli in delali v Londonu. V kakšnem spominu imate ta čas?

V tem času sem ogromno grešil, tako v zasebnem kot tudi profesionalnem življenju. Bilo je zelo težko obdobje, saj nisem znal jezika, nikogar poznal, niti nisem imel mentorja, ki bi me lahko izoblikoval in usmerjal. Vse, kar sem takrat počel, je bilo na podlagi lastne izkušnje.

Bil sem tako prepričan, da ni nič narobe, če jemljem veliko protibolečinskih zdravil. Nikogar nisem imel, ki bi mi povedal, da prekomerno jemanje slabo vpliva na celotno zdravje.

Plesal sem poln zdravil proti bolečinam in bolelo me je celo telo. V tem času sem užival droge, redno sem posegal po kokainu.

Zdi se nam, da ste edini baletnik, ki je javno priznal, da se drogira. Se motimo?

Seveda nisem edini. Verjetno pa sem edini, ki je to javno priznal. Vendar pa droga ni šla mimo ljudi, ki so ali še vedno plešejo balet. V 70. in 80. letih prejšnjega stoletja je bila droga višek dogajanja številnih generacij.

Težava je v tem, da je majhna količina droge lahko dobro poživilo, odvisnost pa vam na dolgi rok uniči življenje. Nisem še srečal baletnika, ki bi lahko pod vplivom drog plesal s strastjo in koncentracijo. Droga ti omrači um in telo.

Na začetku so se mi zdele droge odlične, saj sem imel občutek, da sem bolj osredotočen in imam več moči, nato pa sem postajal vedno hitreje utrujen, bolj sem se potil ter postajal bolj nervozen kot po navadi. Posledično pa se vsa ta preganjavica zlije še v zasebno življenje in takrat gredo stvari samo še navzdol.

Ugibamo, da se divjih zabav ne udeležujete več?

V tem trenutku za to preprosto nimam časa. Delam na različnih projektih, zato mi počitek pride zelo prav, nočno življenje pa nas utruja, želeli, ali ne. Zabave in večerni izhodi niso nujno slabi, želel bi samo, da se ljudje naučijo, da uživajo v plesu, brez jemanja prepovedanih substanc in da uživajo v družbi drugih ljudi … da občutijo pravi vibe.

Zato trenutno uživam v snemanju filmov, saj mi ponujajo priložnost, da s skupino ljudi ustvarjam nekaj sijajnega.

Foto: W magazine, Lorenzo Agius


Naročite se na e-novice


Dovoljujem, da mi na zgoraj navedeni naslov pošiljate elektronska sporočila. Politika varstva osebnih podatkov.

Dovoljujem analitiko prikazov in klikov na povezave v prejetih sporočilih.

Sledite nam